Domeniul transporturilor de marfuri este vital pentru fundamentul constructiei europene – piata unica si aplicarea principiul liberei circulatii. Statele care fac parte din comunitatea europeana si-au asumat, prin tratatul de la Roma din 1958, responsabilitatea de a contura o politica comuna a transporturilor.
Parlamentul European a adoptat reguli comune pentru impunerea taxei de drum asupra vehiculelor grele de transport marfuri.
Eurovigneta este primul pas catre crearea unui sistem european de taxare a folosirii drumurilor publice europene. Directiva in aplicarea acesteia stabileste anumite reguli pe care statele membre ale Uniunii Europene trebuie sa le respecte daca vor sa introduca taxe pentru folosirea drumurilor publice. Spre exemplu, directiva stabileste tarife maximale pentru taxele de drum, corelate cu marimea vehiculelor si performantele lor ecologice. Eurovigneta se refera doar la vehiculele de mare tonaj, care fac activitati de transport marfa in Europa.
Statele membre se angajeaza sa investeasca 15% din veniturile din aceasta taxa in retelele de transport trans-european. Restul veniturilor ar trebui folosite pentru a reduce pagubele produse mediului inconjurator si pentru dezvoltarea continua a sistemelor de transport.
Eurodeputatii sustin reinvestirea veniturilor provenite din aceasta taxa de transport in actiuni menite sa micsoreze costurile externe, precum investitii in vehicule ecologice, moduri alternative de transport sau construirea de pereti antifonici.
Pentru a permite firmelor de transport calcularea costurilor si adaptarea planificarilor de transport, Comisia Europeana pune la dispozitia acestora o lista a tarifelor si a orarelor aplicabile pe teritoriul Uniunii Europene.
Fapta de a circula in Europa fara a detine eurovigneta valabila constituie contraventie si se sanctioneaza cu amenda.
Parlamentul European a adoptat reguli comune pentru impunerea taxei de drum asupra vehiculelor grele de transport marfuri.
Eurovigneta este primul pas catre crearea unui sistem european de taxare a folosirii drumurilor publice europene. Directiva in aplicarea acesteia stabileste anumite reguli pe care statele membre ale Uniunii Europene trebuie sa le respecte daca vor sa introduca taxe pentru folosirea drumurilor publice. Spre exemplu, directiva stabileste tarife maximale pentru taxele de drum, corelate cu marimea vehiculelor si performantele lor ecologice. Eurovigneta se refera doar la vehiculele de mare tonaj, care fac activitati de transport marfa in Europa.
Statele membre se angajeaza sa investeasca 15% din veniturile din aceasta taxa in retelele de transport trans-european. Restul veniturilor ar trebui folosite pentru a reduce pagubele produse mediului inconjurator si pentru dezvoltarea continua a sistemelor de transport.
Eurodeputatii sustin reinvestirea veniturilor provenite din aceasta taxa de transport in actiuni menite sa micsoreze costurile externe, precum investitii in vehicule ecologice, moduri alternative de transport sau construirea de pereti antifonici.
Pentru a permite firmelor de transport calcularea costurilor si adaptarea planificarilor de transport, Comisia Europeana pune la dispozitia acestora o lista a tarifelor si a orarelor aplicabile pe teritoriul Uniunii Europene.
Fapta de a circula in Europa fara a detine eurovigneta valabila constituie contraventie si se sanctioneaza cu amenda.
No comments:
Post a Comment