Montarea unor pavele nu e chiar floare la ureche si nici nu e o operatiune care poate fi facuta cu ochii inchisi. Daca nu sunt montate bine, pavelele se pot strica, pot sa se crape, modelul creat se strica, iar banii dati pe ele sunt aruncati pe fereastra.
Pentru a fi siguri ca nu ati montat gresit pavele si intreg designul este asa cum v-ati dorit trebuie sa tineti cont de cateva detalii importante. In primul rand, se verifica foarte atent daca pavajul are linearitatea dorita si normala cand se monteaza. El nu trebuie sa aiba denivelari sau valuri, nu trebuie sa se miste pavele si in nici un caz sa isi schimbe forma, sa se lase atunci cand e supus unei presiuni normale. De vine e stratul de suport, care la alee pietonala e de 10-15 cm, la carosabil e de 20-40 cm, iar la trafic usor si greu ajunge la 20-70 cm. Alte cauze pot fi terenul prost amenajat inainte de montarea pavelelor si modul in care s-a lucrat. Alt semn ca pavajul e prost montat sunt baltile-directionarea apelor pluviale trebuie sa se faca din montaj cu o panta de minim 1%, iar apa sa ajunga in rigole. Pavelele trebuie sa aiba un aspect uniform, sa nu fie crapate, denivelate, turnate prost. Trebuie sa se tina cont si cum sunt marginile exterioare, care se pot fisura pe masura ce trece timpul, colturile fiind cele mai expuse presiunilor mai mari. Stratul de suport le sustine, iar cand acesta dispare, colturile se fisureaza rapid.
Fundatia si modul de montaj sunt raspunzatoare de acest defect des intalnit. In plus, trebuie evitat pavajul de unica folosinta, fabricat din materiale proaste sau in procente gresite-de preferat unul mai scump, decat unul ieftin care se cere inlocuit la cateva luni. Rosturile trebuie umplute total cu nisip ca sa nu inceapa fisurarea pavelelor si stricarea pavajului, iar grosimea pavajului trebuie sa fie cat mai mare ca sa nu se faramiteze pavelele. In zonele cu panta trebuie neaparat sa existe o rampa pentru a nu o lua „la plimbare” pavelele si a ajunge pavajul in alta parte a gradinii, peste noapte.
No comments:
Post a Comment