Retelele de socializare si marketingul digital ne influenteaza in mod decisiv comportamentul de consum, influenteaza si modul in care sunt gandite si construite afacerile din domeniul online. Desi asistam de ceva vreme la o schimbare de paradigma care pare sa puna in umbra marketingul clasic, traditional, marketingul pe care il foloseam inainte de era digitala isi pastreaza importanta si se mentine in topul preferintelor celor aflati la inceput de drum cu un business. Diferentele dintre marketingul digital si cel traditional sunt destul de multe, personalizarea strategiilor de marketing si modul in care fiecare companie intelege sa faca marketing online afecteaza in egala masura diferentele. Totusi putem sa delimitam la nivel conceptual cateva dintre particularitatile care pot diferentia cele doua tipuri de marketing.
In primul rand, daca in marketingul traditional aveam cativa competitori si o concurenta restransa, eventual locala, odata cu marketingul online avem o concurenta globala si competitori care se inmultesc pe zi ce trece.
In al doilea rand, costurile cu marketingul traditional sunt destul de mari, bugetele alocate pot parea imposibile pentru firmele aflate la inceput, in marketingul online bugetul e redus si la jumatate, cu bani putini poti face mult mai mult decat iti permitea offline-ul.
In al treilea rand, masurarea rezultatelor in online e mai rapida si mai simpla, exista Google Analytics si o multime de firme care iti pot monitoriza performantele, in marketingul traditional toate masuratorilor si eficientizarea se realizau dupa analize detaliate facute „la mana”, nimic automat, totul bazat pe culegere de date „in teren”.
In al patrulea rand in campaniile de marketing online rezultatele se vad si se analizeaza in timp real, nu mai se asteapta intoarcerea lor de la analize si conceperea unor prezentari, toate sunt realizate automat pe masura ce datele vin.
In al cincilea rand rafinarea strategiilor este mult mai eficienta in online decat in marketingul traditional, fiecare input de la clienti sau potentiali clienti putand fi exploatat imediat ce ajunge in bazele de date ale companiei. In al saselea rand dezvoltarea brandului se poate realiza prin mai multe instrumente gratuite in online, marketingul traditional propunea doar instrumente care puteau costa destul de mult si de cele mai multe ori presupuneau apelarea la firme specializate.
Expunerea brandului este mai mare, audientele sunt mai largi in online spre deosebire de offline. De asemenea marketingul digital ofera oportunitati nelimitate de interactiune cu potentialii clienti, ei pot vizita site-ul pot exista butoane de actiune, pot sa cumpere si sa ofere feedback simplu si usor de contorizat.
No comments:
Post a Comment