Cainii comunitari

Eu nu stiu zau! stau si ma gandesc ce e atata probleme cu cainii astia comunitari. Am tot abordat problema, am abandonat-o am vorbit-o, am dat-o de gard, cum se zice, pana la urma nu am gasit nici o rezolvare, si ma gandesc la cei de la conducere, responsabili de securitatea cat si de curatenia oraselor. probleme cainilor comunitari este o problema reala, insa poate sa fie atat de usor rezolvata. Oamenii se plang ca le e frica, dar nimeni nu face nici un pas sa dea o mana de ajutor sau sa aduca macar vreo idee.

Ideea mea pentru cainii comunitari ar fi urmatoarea: sa nu mai fie oamenii atat de dobitoci incat sa dea sute de euro pe un ciane de rasa si sa adopte un animal, un biet si domol, gingas si bland animal de pe strada. daca a face acest lucru cu totii, deci toti oamenii care vor sa aiba un caine sau o pisica cu siguranta nu ar mai fi strazile impanzite de atatea animale flamande, gata sa atace in cazul in care se simt amenintate.

Am inteles ca peste tot sunt probleme cu cainii comunitari. Azi am vazut o “nunta” de caini, asa cum imi place sa ii zic. Adica vreo 15 patrupezi colindau strada din fata Kauflandului, din ditai centrul Galatiului. Eu n-as avea nici o treaba cu ei si nici nu am, chiar daca sunt o persoana mai “rasa felina” adica imi plac pisicile iar de caini mi-e sincer frica. Totusi sa vezi atatia caini traversand strada de vreo cinci ori dupa o catea in calduri, in sir indian, crede-ma ca te apuca panica, chiar si in plina zi, cum era azi, daramite sa te mai prinzi noaptea in jurul lor.

Eu cred ca noi ca si natie nu stim cum sa rezolvam problemele, nu ne gandim decat la faptul ca trebuie sa extirpam ceea ce ne face rau sau ceea ce credem ca ne ameninta. Dar sa gasim o solutie in asa fel incat sa nu ni se faca rau dupa, iar aici vorbesc la propriu, ca mie mi s-ar face rau instant sa stiu ca vreo cateva sute de animale au murit din cauza unei legi  nenorocite,  nu suntem in stare…

Cainii comunitari ar trebui adoptati. Am vazut ca in Olanda nici un om nu detine un caine de rasa in orasele mici. In special batranii au caini maidanezi, cu care se plimba frumos pe strada. Si credeti-ma ca acesti caini vor fi mult mai afectuosi si mai ascultatori decat un caine pe care dai sute de euro sau poate chiar mii, care in cele din urma sunt “obtinuti” prin tot felul de mutatii genetice. Mi-e mila de noi ca oameni si mi-e mila de bietele animale ca nu au nici o vina. Stau si ma gandesc ca daca noi chiar suntem rasa superioara, cea rationala si cerebrala si intelectuala cu capacitati si bla bla bla, atunci de ce primul lucru pe care il gandim e violenta???

Eu cred ca ar trebui data o lege care sa ii oblige pe toti cetatenii romani care vor sa isi cumpere un ciane, sa adopte un animal de pe strada. Da, sa fie castrarea sau sterilizarea gratuita, cat si obligatorie, dar macar asa facem ceva. Nu putem sa rezolvam o problema cu masuri atat de drastice, de radicale. In cele din urma ma declar nici pro s nici contra eutanasierii animalelor. Spun doar ca mi-e frica, atat de patrupezi cat si de oameni, dar sincer, avand in vedere ca mai multe infractiuni sunt comise de oameni si mai multi oameni mor de mana omului, cred ca maidanezii ar avea multe de zis aici daca ar cuvanta.

Iar ipocritii care se declara impotriva eutanasierii cand vine vorba sa ii ia pe toti acasa sau macar cate unu doi nu fac nimic. Cat despre cei care se declara pro, nu stiu ce sa zic… adica stiu multe dar prefer sa fiu mai sumara: daca s-ar aplica o pedeapsa severa de fiecare data cand gresim , cred ca tot mai putini dintre noi ar fi prezenti pe fata pamantului.

Eu nu vreau sa nu mai vad caini pe strada, dar mi se rupoe inima cand stiu ca trebuie sa ies seara sa cumpar paine si vreo 10 dulai latra de-mi sar timpanele. Mai tare mi se rupe inima cand vad cate-un caine cu coada intre picioare care cauta putina afectiuen si macar un colt de paine uscata de vreme ce altii sunt crescuti in puf si au o hrana aleasa.

Cam acelasi lucru se intampla si cu oamenii de pe strada. Ma gandesc ca daca tot traim in democratie unde mai este egalitatea intre semeni si unde mai este simtul dreptatii, cat si echitabilitatea intre oameni? Unii au prea mult iar altii deloc, insa asta este cu totul alta problema.

No comments:

Post a Comment