Arta conversatiei in canalele media

Discutiile din lumea teoreticienilor presei au dus la concluzia ca nu poate fi vorba de presa fara a constientiza ca scopul fiecarei editii de ziar sau revista, al fiecarei emisiuni de radio sau de televiziune este comunicarea. Acest proces este colectiv sau individual. Un ascultator de radio actioneaza individual, de unul singur atunci cand deschide sau inchide aparatul. Tot dupa vointa proprie, el opteaza pentru un post de radio sau altul. Alegerea este si rationala, dar mai ales sentimentala. “Noi cucerim o natiune de ascultatori, cucerind-l pe fiecare in parte” subliniaza Michael H. Haas, in „Radio management”.

Asa se intampla si atunci cand cautam frecvente radio Alba Iulia, avand in vedere ca posturile de radio locale, sunt cele care provoaca cea mai mare dependenta, oferind exact informatia de care oamenii au nevoie si anume informatia din imediata apropiere. Comunicarea cu elementul sau curent – conversatia – este o adevarata arta si cel ce o stapaneste poate sa se considere realizat pentru ca are posibilitatea sa intre in contact nemijlocit cu oameni diferiti, din locuri diferite, pe care nu-i cunoaste. Comunicarea directa interumana este acum la fel de importanta, poate chiar mai importanta decat in urma cu cateva decenii, cand nu se inventase internetul. Unii se tem ca, din cauza volumului atat de mare de informatii transmis prin tot atat de multe mijloace electronice, arta conversatiei se va demoda. Dar conversatia va ramane cu noi atat cat vor exista oameni.

Indiferent ce noi tehnologii ne va aduce secolul XXI, afirmatia ramane adevarata, deci: ‘Toti trebuie sa vorbim’. Si, cu toate inventiile si evolutia razboiului stelelor, succesul va reveni la baza. Fie ca stai cu cineva la masa sau scrii o scrisoare la computer, principiile unei bune conversatii raman aceleasi. Totul se reduce la a stabili o legatura cu o alta persoana. Franchetea, entuziasmul si dorinta de a asculta vor face din tine un maestru al conversatiei in orice ocazie.

No comments:

Post a Comment