Bijuteriile celei mai frumoase varste

Privind in jurul meu la cei aflati la varsta patriarhala, cu care nu sunt binecuvantati toti oamenii, observ ca exista printre ei persoane sanatoase, voioase, cu o dragoste autentica de viata, specifica tineretii. Multe dintre doamnele varstei poarta si bijuterii, mai cu seama bijuterii din argint. Spun ca argintul este metalul anilor carunti! Poate ca asa au fost dintotdeauna, iar acum trecand de minunata varsta de 90 de ani, rasfatati de copii si de nepoti, cu aceeasi iubire pe care au oferit-o si ei in viata, se simt bine, se simt iubiti si au curajul si dragostea sfarsitului de act teatral cu cortina deschisa, jucandu-si frumosul rol al vietii.

Am observant aceste lucruri, cu atentia cuvenita, la bunica sotiei mele, care a trecut de 90 de ani si care este prezenta permanenta a intalnirilor noastre care au loc la parintii sotiei. Bunica locuieste in casa ei, vis-a-vis de socri mei, in Moreni. De cate ori sosim acolo, pana cand parcam masina in curtea gazdelor, soseste si ,,Bunica Victoria”. Vine repejor, sprijinindu-se, din motive de prudenta, fara sa aiba neaparat nevoie, de un baston maron din lemn de nuc, lustruit, ornat cu un frumos model pirogravat. E amintirea ei de la Bunicul Ilarion! I l-a facut cadou cand nu-i trebuia, intr-un joc al glumelor, cu vre-o 30 de ani in urma, cand se aflau intr-un concediu la Baile Herculane. Pe atunci erau ,, tineri”, nu aveau nevoie de bastoane de sprijin, participau la crrosul anual al persoanelor de varsta a doua si se calificau in ,,primii 15 fruntasi” (dupa spusele bunicii…). Mie imi este foarte draga Bunica Victoria. Este blajina, ingrijita si nu i s-a atenuat unorul de care o fac ,,vinovata” toti nepotii. E sarea si piperul intalnirilor de la Moreni! Nici nu le concept fara ea. Bunica face radiografia nostra de cate ori sosim. O insoteste de remarcile: ,, parca ai mai slabit un pic”, ,, parca te-ai mai rotunjit”, ,,ti-ai luat cercei noi “, ai un inele pe care nu l-am vazut” , ,,fusta aceasta este din stofa noua”, etc, etc. Are un spirit de observatie cum nu s-a mai intalnit, la anii ei. Eu o analizez ca pe un caz special. Pe Bunica Victoria fac ,,studiu de caz “cu o dragoste fara margini si un interes deplin, gandind de fiecare data ,,ce au de la ea “ sotia mea-Dana si fiica noastra Roxana. Roxana ii mosteneste umorul si eu nu pot sa nu-i fiu recunoscator. Ce poate fi mai frumos decat sa mostenesti dragostea pentru o gluma spusa cu haz si sa fii izvor de glume bune si de teme hazlii, izvorate din te miri ce, in fiecare moment?! In vara trecuta, cand Bunica Victoria a implinit 90 de ani, au sarbatorit-o copii si nepotii. Eu aparent nu m-am implicat, dar le-am facut tuturor o surpriza de neuitat… Masa festiva a fost pusa in casa ei, pentru a se simti mai bine, in mediul ei obisnuit. Noi am adus dulciurile si tortul, ,, bunatatile “ le-a facut fiica ei-soacra mea, iar de partea lichida a raspuns socrul meu, care are o mica vinoteca.

A fost o petrecere impecabila. Bunica s-a ,,gatit “cu un costum din catifea grena, care o intinerea cu un sfert de veac. Arata superb! Era rujata discret si avea la mana ceasul ei de invataoare, obiect pe care-l poarta de la terminarea ,,Scolii Normale”. Eu am folosit acest prilej sa-i multumesc pentru frumosul dar genetic facut Roxanei. In cel mai discret mod, am facut cu cateva saptamani in urma, o comanda de bijuterii din argint, un set de bijuterii cumparat de pe http://www.zamoracollection.ro . I-am laut bijuteriile ei preferate, bijuterii din argint: cercei , pandantiv si bratara , toate din argint rodiat, impodobite cu pietre generoase de zultanite. O frumusete de bijuterii, pe care bunica si le-a pus imediat! Era exact ce-i lipsea la tinuta ei de sarbatoare. Admiratia nostra, bucuria ei de copil rasfatat si bijuteriile de la Zamora au implinit sarbatoarea de la 90 de ani!

No comments:

Post a Comment